به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتینژاد» در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین این وزارتخانه با بیان اینکه در همه ابعاد و موضوعاتی که وزارت جهاد کشاورزی با آن سر و کار دارد، رسانه و تبیین رسانهای نقش نخست و محوری را دارد افزود: حوزه امنیت غذا در کشور به قرارگاه جهاد تبیین و رسانه نیاز دارد و جهاد تبیین باید در همه ابعاد بخش کشاورزی در حرکت باشد.
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به نقش رسانهها در تنظیم بازار اظهار داشت: نقش رسانه در کاهش یا تعدیل مصرف کالا و عبور از بحرانهای کوتاهمدت مهم است و در غرب، رسانهها بازار را در شرایط بحران از طریق تشویق مردم در مصرف یا کاهش مصرف یک کالا، تنظیم میکنند.
اتصال تولید و بازار در دولت سیزدهم بعد از ۶۰ سال
ساداتی نژاد اتصال تولید با بازار محصولات کشاورزی در ابتدای کار دولت سیزدهم را پس از ۶۰ سال، دستاوردی بزرگ دانست و گفت: تولید بدون بازار معنی ندارد و در گذشته از روی عمد این دو حوزه را از هم تفکیک کرده بودند.
وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: یکپارچگی زنجیره و فرماندهی واحد در حوزه امنیت غذا از تولید تا فرآوری، توزیع، مصرف، صادرات و سلامت محصولات کشاورزی نتیجهبخش بوده و هر چقدر پیش برویم و بر کار مسلط تر شویم، میتوانیم شرایط مطلوبتری را در حوزه زنجیره ارزش ایجاد کنیم.
وی با بیان این که یکی از پارامترها در تعریف امنیت غذایی، سلامت محصولات کشاورزی است، اذعان داشت: ما در این راستا حرکت میکنیم و سازوکاری ایجاد کردهایم که طی چهار سال، این سازوکار میتواند ریشه کند و سلامت محصولات و غذا را بهبود بخشد.
ساداتینژاد ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱ با اقدامات و برنامهریزیهای صورت گرفته، ارزشهای بیشتری از حوزه سلامت محصولات کشاورزی را در زنجیره غذا خواهیم دید.
وی افزود: قصد داریم روشهای دانشبنیان را در زنجیره غذا وارد کنیم.
وزیر جهادکشاورزی درباره نقش ترویج در جهاد تبیین نیز گفت: ترویج باید در وسط میدان باشد و مروجان برای انتقال یافتهها و بیان شیوههای جدید در تمام ایام سال به ویژه در فصل کشت باید در کنار کشاورزان قرار داشته باشند.
وی بر راهاندازی کاروان ترویج در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ترویج یکی از ستونهای جهاد تبیین است.
ساداتینژاد ابراز امیدواری کرد که در کشور یک نهضت در حوزه تولید، سلامت و ارزانسازی غذا ایجاد شود تا مردم در ارتباط با حوزه غذا احساس آرامش کنند.
نظر شما